به چه شکل بایستی شاخصهای ROAS) Return on Ad Spend) و ROI) Return on Investment) را با صرفهسازی کرد؟
همان طور که در گردهمایی 4 این بلوک توضیح داده شد، شاخص ROAS موازی میباشد با نسبت مبلغی که از اجرای کمپین بدست می آورید به میزان داراییای که صرف   آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد  کمپین تبلیغاتی می کنید.
احتساب شاخص RPAS تبلیغات در کاوش
فرض نمائید برای تبلیغات در جستجوی خویش، 1.000.000 تومان هزینه کرده و 1.200.000 تومان درآمد بدست آوردهاید. احتساب ROAS مطابق ارتباط تحت بدست می آید:
احتساب ROAS تبلیغات در کاوش
در اینگونه حالتی، به ازای هر 1000 تومانی که صرف تبلیغات میکنید، 1200 تومان درآمد حصول میکنید. وقتی که مقدار این شاخص بیشتر از 100% باشد، نماددهنده فایده شماست، ولی ROAS کمتر از 100% به منزله هشدار برای اعمال باصرفهسازی میباشد.
تفاوت شاخصهای ROAS و ROI درین میباشد که ROAS فقط واحد سنجش رجوع سرمایه تبلیغاتی اشاره دارااست، در شرایطیکه که ROI رجوع و برگشت سرمایه نتایج از همه کاراییهای بازاریابی اعم از حقوق و دستمزد پرسنل، فراگیری کارگر و بقیه عواملی که مشتمل بر هزینه می گردد را هم در برمیگیرد. ROAS کارایی یک شبکه بازاریابی خاص را میسنجد، در حالی که ROI کوشش کلی بازاریابی را میسنجد. همینطور، شاخص ROAS همواره عدد مثبتی را علامت می دهد؛ در حالی که ROI ممکن میباشد منفی هم باشد.
شاخص ROI مطابق فرمول پایین به حساب آوردن میگردد:
احتساب شاخص ROI تبلیغات در کاوش
در واقع، رابطه دربین ROI و ROAS به صورت ذیل میباشد:
رابطه ROI و ROAS
باصرفهسازی ROAS به مراد نگه داشتن معیار رجوع سرمایه در یک سطح مشخص و معلوم میباشد. در اینجا واحد سنجش میزان دارایی صرف گردیده برای تبلیغات زمینه مهم وجود ندارد، بلکه واحد سنجش رجوع و برگشت پول از تک تک سرمایه شما اساسی میباشد.
فرض نمایید برای یک نرم افزار بازی بازاریابی اجرا میدهید. درین بازی، یوزرها می توانند به ازای پول حقیقی و واقعی، سکه مجازی اخذ نمایند. هر خرید داخلاپ میقدرت فی مابین 1000 تا 100.000 هزار تومان درآمد برای شما ساختوساز نماید. در اینگونه حالتی، نمیتوانید مقدار CPA میانگین خویش را معین فرمائید. اینجاست که با صرفهسازی شاخص ROAS ضروری میباشد.
همچون روند با صرفهسازی CPA، بایستی 40% از درآمد خویش را تحت عنوان مالیات و سهم پلی استور کنار بگذارید. در صورتی درآمد را 100.000 تومان در حیث بگیریم، target ROAS به ترتیب تحت و شبیه قسمت با صرفهسازی CPA بدست می آید:
واحد سنجش بهره تبلیغات در کاوش
حداکثر مقدار هزینهای که می توانید برای تبلیغات فرمایید (ACoS یا این که Ad Cost of Sale)، 60.000 تومان میباشد. در اینگونه حالتی، خیر بهره می کنید و خیر ضرروزیان؛ به این ترتیب، مقدار Max ACoS، 60% میباشد. دستکم مقدار ROAS مبتنی بر ارتباط پایین بدست میاید:
احتساب دستکم برگشت سرمایه در تبلیغات در کاوش
با حدس منفعت، مقدار Target ROAS به طور تحت معلوم میشود. این خویش شما میباشید که می توانید مقدار منفعت خویش را معلوم فرمائید.
به حساب آوردن رجوع و برگشت سرمایه تبلیغات در سرچ ادز
از جمله، قیف بازاریابی پایین را در حیث بگیرید و حداکثر مقدار CPT مبتنی بر با صرفهسازی شاخص ROAS را بدست آورید.
به چه شکل بایستی شاخصهای ROAS) Return on Ad Spend) و ROI) Return on Investment) را با صرفهسازی کرد؟
همان طور که در گردهمایی 4 این بلوک توضیح داده شد، شاخص ROAS موازی میباشد با نسبت مبلغی که از اجرای کمپین بدست می آورید به میزان داراییای که صرف   آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد  کمپین تبلیغاتی می کنید.
احتساب شاخص RPAS تبلیغات در کاوش
فرض نمائید برای تبلیغات در جستجوی خویش، 1.000.000 تومان هزینه کرده و 1.200.000 تومان درآمد بدست آوردهاید. احتساب ROAS مطابق ارتباط تحت بدست می آید:
احتساب ROAS تبلیغات در کاوش
در اینگونه حالتی، به ازای هر 1000 تومانی که صرف تبلیغات میکنید، 1200 تومان درآمد حصول میکنید. وقتی که مقدار این شاخص بیشتر از 100% باشد، نماددهنده فایده شماست، ولی ROAS کمتر از 100% به منزله هشدار برای اعمال باصرفهسازی میباشد.
تفاوت شاخصهای ROAS و ROI درین میباشد که ROAS فقط واحد سنجش رجوع سرمایه تبلیغاتی اشاره دارااست، در شرایطیکه که ROI رجوع و برگشت سرمایه نتایج از همه کاراییهای بازاریابی اعم از حقوق و دستمزد پرسنل، فراگیری کارگر و بقیه عواملی که مشتمل بر هزینه می گردد را هم در برمیگیرد. ROAS کارایی یک شبکه بازاریابی خاص را میسنجد، در حالی که ROI کوشش کلی بازاریابی را میسنجد. همینطور، شاخص ROAS همواره عدد مثبتی را علامت می دهد؛ در حالی که ROI ممکن میباشد منفی هم باشد.
شاخص ROI مطابق فرمول پایین به حساب آوردن میگردد:
احتساب شاخص ROI تبلیغات در کاوش
در واقع، رابطه دربین ROI و ROAS به صورت ذیل میباشد:
رابطه ROI و ROAS
باصرفهسازی ROAS به مراد نگه داشتن معیار رجوع سرمایه در یک سطح مشخص و معلوم میباشد. در اینجا واحد سنجش میزان دارایی صرف گردیده برای تبلیغات زمینه مهم وجود ندارد، بلکه واحد سنجش رجوع و برگشت پول از تک تک سرمایه شما اساسی میباشد.
فرض نمایید برای یک نرم افزار بازی بازاریابی اجرا میدهید. درین بازی، یوزرها می توانند به ازای پول حقیقی و واقعی، سکه مجازی اخذ نمایند. هر خرید داخلاپ میقدرت فی مابین 1000 تا 100.000 هزار تومان درآمد برای شما ساختوساز نماید. در اینگونه حالتی، نمیتوانید مقدار CPA میانگین خویش را معین فرمائید. اینجاست که با صرفهسازی شاخص ROAS ضروری میباشد.
همچون روند با صرفهسازی CPA، بایستی 40% از درآمد خویش را تحت عنوان مالیات و سهم پلی استور کنار بگذارید. در صورتی درآمد را 100.000 تومان در حیث بگیریم، target ROAS به ترتیب تحت و شبیه قسمت با صرفهسازی CPA بدست می آید:
واحد سنجش بهره تبلیغات در کاوش
حداکثر مقدار هزینهای که می توانید برای تبلیغات فرمایید (ACoS یا این که Ad Cost of Sale)، 60.000 تومان میباشد. در اینگونه حالتی، خیر بهره می کنید و خیر ضرروزیان؛ به این ترتیب، مقدار Max ACoS، 60% میباشد. دستکم مقدار ROAS مبتنی بر ارتباط پایین بدست میاید:
احتساب دستکم برگشت سرمایه در تبلیغات در کاوش
با حدس منفعت، مقدار Target ROAS به طور تحت معلوم میشود. این خویش شما میباشید که می توانید مقدار منفعت خویش را معلوم فرمائید.
به حساب آوردن رجوع و برگشت سرمایه تبلیغات در سرچ ادز
از جمله، قیف بازاریابی پایین را در حیث بگیرید و حداکثر مقدار CPT مبتنی بر با صرفهسازی شاخص ROAS را بدست آورید.

 به چه شکل بایستی شاخصهای ROAS) Return on Ad Spend) و ROI) Return on Investment) را با صرفهسازی کرد؟
به چه شکل بایستی شاخصهای ROAS) Return on Ad Spend) و ROI) Return on Investment) را با صرفهسازی کرد؟